ADD THE SLIDER CODE HERE

poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Odsetki z obligacji.

Na przełomie marca i kwietnia zostały wykupione obligacje PCM0312 oraz ORK0312. Jestem zadowolony oraz cieszę się że pieniądze wróciły na konto, teraz mogę poszukać innych dobrych obligacji, które dają w miarę dobry procent oraz nie będą śmieciowe. Należy zaznaczyć że dużo obligacji na Catalyst jest zagrożonych. Zgodnie z zasadą im wyższe oprocentowanie tym większe niebezpieczeństwo wypłacalności. Dla przykładu podam że oprocentowanie z obligacji PCM0312 wyniosło 9,66% brutto trochę więcej niż dają obecnie banki ale wystarczająco dużo aby taka forma oszczędzania była interesująca.
Warto również dywersyfikować źródła zysków z naszych oszczędności. Na giełdzie poniosłem jakieś straty ale dzięki obligacji zrekompensowałem je zyskami z obligacji i zawsze jest to jakaś bezpieczna przystań. Dlatego warto jakąś cześć kapitału zainwestować w miarę bezpieczne walory. Osobiście uważam że większość obligacji do nich się zalicza.
Obecnie jestem na etapie szukania nowych interesujących obligacji. Rozważam również zainwestowanie obligacji z konta IKE aby co nieco odłożyć sobie na emeryturę. Tym bardziej że obligacje w moim portfelu pełnią rolę bufora bezpieczeństwa aby w razie kryzysu na giełdzie nie stracić wszystkich pieniędzy. Do długoterminowych inwestycji obligacje nadają się idealne.

2 komentarze:

Widziałem jak firma produkująca torby reklamowe bardzo odbiła się z kryzysu uzyskując zyski z reklam i właśnie odsetek z obligacji.

A czy trudne jest dochodzenie należności w razie niedotrzymania warunków umowy?

Prześlij komentarz