ADD THE SLIDER CODE HERE

sobota, 31 marca 2012

Analiza portfela

Ostatnio nie miałem szczęścia do akcji. Udało mi się uciec z SGR ale nie zdążyłem pozamykać inne akcje w dobrym czasie ale to ze względu na brak czasu. Chwilowo jestem praktycznie poza rynkiem.

Wandalex: Zaznaczyłem strzałkami bardzo silną linię obrony. Przekroczenie będzie oznaczał że zaczną się ogromne spadki na tej firmie. Póki co nie ma takich sygnałów na wskaźnikach, które o takim incydencie mogłyby wskazywać zawczasu. Mianowice MACD i RSI nie wskazują na takie coś. Jedyne co jest bardzo niepokojące to spadkowy trend a do tego ostatni szczy wydaje się jakby był za nisko. Może to być sygnał że firmę czekają nowe minima i poważny spadek. Na spółce widzę dwie możliwość albo mamy okazje do tanich zakupów albo ostatni dzwonek aby w porę się ewakuować. Niestety w tym przypadku te dwie prognozy są właściwe.


GTC: tutaj zagrałem pod prąd, "łapałem spadające noże" no i trochę pokaleczyłem. Nie ma jeszcze sygnału kupna ale RSI na dziennym pokazuje pozytywną dywergencję ale dopiero przekroczenie RSI ponad linię zaznaczoną strzałką na wykresie da sygnał pierwszego wejścia w spółkę. Firma posiada jeszcze spory potencjał do spadków. Ale każdy najbliższy dołek może być tym ostatnim. Na wykresie tygodniowym widać promyczek nadziei lecz na dziennym nadal obowiązuje silny trend spadkowy. Ostatnie wybicie było pierwszą próbą powrotu co widać na MACD zaznaczyłem strzałką ale silny spadek luka spadkowa pokazała co o wzrostach sądzą inwestorzy że jeszcze nie na to czas.

  Hutmen: jedyna spółka z perspektywą wzrostu. Dobry inwestor powinien wszystkie w/w akcje sprzedać i zainwestować w Hutmen dlaczego? Same pozytywne informacje z AT. Firma powyżej średnich, RSI dał już dawno sygnał wzrostowy, MACD ciągle pnie się do góry. Sama tylko ilość białych świec na dziennym mówi o tym jak jest postrzegana spóła przez inwestorów. Prawdę mówiąc należało by sprzedaż wszystkie akcje gdzie mam straty i dokupić Hutmen. Czy na to się odważę? A Ty jak byś zrobił?


TPE: Został zakupiony pod szybką inwestycję "spekulacyjnie" ale nie zdążyłem zastosować Stop Loss i teraz się mści, gdyż akcje są poniżej mojego zakupu. Póki co nie ma jeszcze tragedii ale kurs poniżej średnich kroczących do tego bliskość silnego wsparci ok. 5zł napawa niepokojem. Jeśli korekta nadal będzie trwała kurs może się obsunąć. Dobre jest to że akcje daleko nie polecą tak jak ma to miejsce w przypadku GTC lub WDX.
Ostatnie akcje w portfelu nawet nie biorę pod uwagę w analizie, gdyż ich wartość jest tak mała że szkoda czasu, więcej wydaje na benzynę miesięcznie niż jest wartość tych nieszczęsnych akcji a mowa o Harper Hygienics SA, gdzie jestem już długoterminowym inwestorem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz