ADD THE SLIDER CODE HERE

niedziela, 7 listopada 2010

Statystyka portfela

Raz na jakiś czas postaram się przygotować statystykę portfela w zależności od dostępnego czasu mniej więcej raz na miesiąc aby móc przedstawić czytelnikom postępy oraz co najważniejsze sobie samemu. Bo jeśli zysk jest zbyt mały lub co gorsza są straty należy zmienić strategię.

Zysk/Strata otwartych pozycji:

Skotan +3,09%
Warimpex-1,22%
Krezus +15,61%
Centrozap +10,87
Hutmen -0,36%
ESSYSTEM +1,81%
B3System - 0%
Variant -4,04%
Reinhold  -12,94%
LCCorp +0,64%
Atlantis -8,43%
Euimplant -16,09%
JWConstruction +6,45%
CITYINTER -5,8%
Tim +4,24%
Elektroti -7,59% (+Dywidenda 1,4zł za akcję)
Novita -7,03% (+Dywidenda 1,2zł na akcję)
 
Łącznie portfel zyskał w tym roku +6,13% (z uwzględnieniem prowizji maklerskiej)
Statystyka nie uwzględnia wszystkich transakcji. Dopiero jak będę się rozliczał z podatku będę mógł ocenić dokładnie procentowe zyski lub straty. 
Ale już mogę ocenić portfel i jestem niezadowolony z rezultatów. Nie skorzystałem z kilku okazji inwestycyjnych np WASKO. Do tego kilka razy nie uzyskałem zysku lub wręcz straciłem ze względu na źle dobrany Stop Loss (lub za dobrze). Bo sprzedałem na samy dole w trakcie wybicia np. Hawe, Millenium, Kopex. Inwestowanie w spółki o wyższym ryzyku np Midas, Reinhold lub CityInter. Kolejna wada jestem za często na "parkiecie" zasada dobrego inwestowania mówi 90% czasu śledzenia i 10% czasu inwestowania w moim przypadku ta proporca przesunęła się w złą stronę. Jest to spowodowane grą emocji. Dlatego zamierzam wprowadzić lepszy system transakcyjny. Skupić się więcej na śledzeniu. Kolejny błąd w mojej strategii to że sprzedaję spółki na lokalnej górce ale nie odkupuję na korekcie. Skupiam się na innych i nie koniecznie lepszych. Ostatni przykład sprzedałem MCI średnio za 8,20 a pieniądze zainwestowałem w inną spółkę i nie wiadomo czy będzie to dobre posunięcie. MCI wygląda bardzo dobrze fundamentalnie i technicznie dlatego należy je odkupić.

0 komentarze:

Prześlij komentarz